Přihlášení
(Registrace)Classic Kit letadlo A07115 - Junkers JU87B-2/R-2 (1:48)
Model letadla ke slepení. Velikost: 1:48; 22,9 cm. Balení obsahuje: 158 dílku ke slepení. Informace o originálu: I když je Ju87B Stuka obvykle spojován s obávanými bleskovými útoky Wehrmachtu na zacátku druhé svetové války, jednalo se také o velmi ...Více info
Kód
PM001409
Part No.
30-A07115
Výrobce
Airfix
Dostupnost
Vaše cena bez DPH
967 Kč
Vaše cena s DPH
1 170 Kč
Objednat
Technické parametry
Měřítko | 1/48 |
Zařazení produktu
Zaslat informaci o produktu známému
Základní informace
Informace o originálu:
I když je Ju87B Stuka obvykle spojován s obávanými bleskovými útoky Wehrmachtu na zacátku druhé svetové války, jednalo se také o velmi úcinný námorní bombardér. Dokázal provádet presné stremhlavé bombové útoky proti jakémukoliv spojeneckému plavidlu a flotilám v Lamanšském prulivu, severní Africe a ve Stredozemí zpusobil znacné ztráty. Krome toho, že byl po celou válku nedílnou soucástí sil Luftwaffe, sloužil také v letectvech Itálie, Rumunska, Bulharska a Madarska.
Stremhlavé útoky Stuky byly tak nárocné, že se na techto manévrech musela podílet celá rada automatických mechanismu a funkcí. Zhruba ve výšce 4,5 km urcil pilot polohu svého cíle pres zamerovací pruhled umístený v podlaze pilotní kabiny. Poté, co pilot zahájil klesání, byly motor a vrtule letadla rízeny automaticky, aby se pri stremhlavém klesání chovalo co nejvýhodneji. Automatické výškové kormidlo pozdeji ucinilo stroj „težký na ocas“. Pilot posunul páku dozadu, což omezilo ‘náraz’ rídicího kniplu, a rychle zahájil presne urcenou sekvenci úkonu, které když byly provedeny správne, zarucily, že vypuštená nálož dopadla presne na zamýšlený cíl. Bleskove nastavil klapky krídel, ubral plyn a zavrel klapky chlazení. Letadlo se automaticky spustilo stremhlav dolu ve 180stupnové vývrtce a zároven se automaticky vykopily vzduchové brzdy, aby se rychlost pádu omezila na konstantních 580 km/h. V tomto bode již nebylo návratu – útocná sekvence byla zahájena.
Nápor na telo pilota se pritom pochopitelne stupnoval, ten mel ale i tak porád spoustu vecí na práci. Úhel klesání mohl sledovat podle rady cervených car na strane okna jeho pilotní kabiny a srovnat je s horizontem – pri útocích v 60, 75 nebo 80 stupnovém klesání. Poté, ješte než vypustil hlavní težkou bombu, se podíval dopredu skrz pevný zamerovac, aby vyrovnal smer útoku – optimální výšku pro vypuštení pilotovi ukazovalo blikající svetélko na výškomeru. Bomba byla umístena na velké nosné konstrukci ve tvaru U, která se pri vypouštení zhoupla a uvolnila munici bezpecne mimo dosah velké vrtule a rovnou na cíl. Pri vší této akci se pilot ješte pro ujištení nekolikrát podíval na cervené kolíky vycnívající z vrchní strany krídel, které ho informovaly o tom, že je automatický systém pro vyrovnání pádu aktivní pro prípad, že by kvuli pretížení ztratil vedomí. Tohle všechno se pritom odehrávalo behem nekolika málo hektických vterin!
Jakmile byly bomby pryc z letadla, zahájil stroj sám sekvenci úkonu pro vyrovnání stremhlavého pádu. V tomto okamžiku byl na posádku vyvíjen nejvetší nápor, pri kterém pretížení bežne presahovalo sílu gravitace více než šestinásobne, což mohlo vést prinejmenším k poškození zraku. Když se letadlo vyrovnalo a jeho nos byl nad horizontem, brzdicí klapky se automaticky zavrely, plyn se naopak otevrel a vrtule se nastavila na stoupání – pilot pak musel rychle manuálne otevrít chladicí klapky, aby zabránil prehrátí motoru, a prevzal kontrolu nad letadlem. To byl okamžik, kdy byl nejzranitelnejší, protože zrovna letel nízko, relativne malou rychlostí a na neprátelském území. Pilotuv strelec vzadu mohl být navíc porád v bezvedomí, a dokonce i on sám si mohl pripadat trochu malátný, zároven po nich ze všech stran pálilo každé protiletadlové delo, puška a neprátelské letadlo v okolí.
Barevné schéma (Potrebné barvy):
A - Junkers Ju 87R-2 Stuka, 2./Sturzkampfgeschwader 3, Greece, Spring 1941 - 111, 26, 33, 53, 56, 60, 62, 65, 85, 103, 240, 241, 242
B - Junkers Ju 87R-2 Stuka, 2./Sturzkampfgeschwader 2 - 111, 26, 33, 34, 53, 56, 60, 62, 65, 103, 240, 241, 242, 249
Detaily modelu:
Merítko: 1:48
Pocet dílu: 158
Délka: 22,9 mm
Rozpetí krídel: 28,8 mm
Obtížnost: 3
Body Flying Hours: 3
Doporuceno pro deti od 8 let.
Upozornení: Nebezpecí udušení! Výrobek obsahuje malé cásti. NEVHODNÉ PRO DETI DO 3 LET!