Přihlášení
(Registrace)Classic Kit letadlo A04064 - Gloster Meteor F.8 (1:72)
Model letadla ke slepení. Velikost: 1:72; 18,8 cm.Balení obsahuje: 111 dílku ke slepení. c Informace o originálu a modelu: Gloster Meteor byl prvním letounem s proudovým motorem, který se na konci druhé svetové války objevil na obloze nad Evropou. P...Více info
Kód
PM001674
Part No.
COR-30-A04064
Výrobce
Airfix
Dostupnost
Vaše cena bez DPH
632 Kč
Vaše cena s DPH
765 Kč
Objednat
Technické parametry
Měřítko | 1/72 |
Zařazení produktu
Zaslat informaci o produktu známému
Základní informace
c Informace o originálu a modelu:
Gloster Meteor byl prvním letounem s proudovým motorem, který se na konci druhé svetové války objevil na obloze nad Evropou. Po válce se však musel rychle vyvíjet, aby udržel krok se zbytkem sveta, protože proudový pohon se brzy stal pro frontové stíhacky standardem. To vedlo ke vzniku varianty F.8.
Na konci druhé svetové války svet s úžasem sledoval, jak se na obloze nad Evropou objevují první letouny s proudovým pohonem, které byly schopny dosáhnout rychlosti o více než 160 km/h vyšší než nejmodernejší stíhacky s pístovými motory. Je ovšem zajímavé, že vývoj proudového motoru zacal již ve 30. letech 20. století, kdy inženýri ve Velké Británii i v Nemecku pátrali po nové generaci leteckého pohonu. A skutecne – první let letadla s proudovým motorem probehl jen nekolik dní pred vypuknutím druhé svetové války, nicméne konflikt si vyžádal výrobu tisícu letadel pohánených stávající pístovou technologií, což výrazne zpomalilo pokrok v oblasti proudového pohonu. Ve Velké Británii vyrobil použitelný proudový motor geniální inženýr Frank Whittle, a když byla tato pohonná jednotka instalována do letounu Gloster E28/39 Pioneer pro jeho první let naplánovaný na 15. kvetna 1941, stal se tento stroj prvním britským letounem, který kdy letel s proudovým motorem – a poté mohl zacít závod o výrobu prvního proudového stíhacího letounu pro Královské letectvo.
Spolecnost Gloster Aircraft Company pripravovala svou novou dvoumotorovou proudovou stíhacku k letovým zkouškám za nejprísnejších bezpecnostních opatrení. Ve dnech zkušebních letu byl navíc veškerý nepotrebný personál vykázán z letište a místní policie uzavrela okolní silnice, aby se zvedavci nedozvedeli o tomto prísne streženém leteckém tajemství. Pokud nekdo tento podivný nový letoun ve vzduchu zahlédl, nepochybne se divil, kde má vrtule a proc vydává tak divný zvuk. V léte 1944 ale bylo tajemství definitivne prozrazeno, když 616. perut ze základny RAF Manston oficiálne chystala svuj Gloster Meteor F.1 do války. Královské letectvo tak melo svou první proudovou stíhacku, s níž zacala nová éra britského letectví.
První britský proudový stíhací letoun mel ješte pomerne primitivní konstrukci a duvodem, proc dostal dva motory, byla skutecnost, že tyto rané tryskáce nebyly príliš výkonné a pomerne pomalu reagovaly na pilotovy požadavky, takže použití dvou motoru se zdálo být praktické. Výhled z kokpitu byl nicméne vynikající, protože pilotum nezakrývala výhled žádná vrtule, a jakmile se letoun rozletel, mel k dispozici dostatek výkonu. Meteor procházel témer nepretržitým vývojem. Všechny drívejší modely Meteoru vycházely z prvního letounu, nicméne s príchodem varianty F.8 v roce 1950 dozrál Meteor ve skutecne výjimecný raný proudový letoun, který se dockal služby nejen u RAF, ale i u nekolika dalších leteckých složek po celém svete. F.8 byl o neco delší než jeho predchudci, mel vylepšené motory, vetší palivovou kapacitu a katapultovací sedadlo. Aby se vyrešily nekteré problémy s nestabilitou, které se objevily behem vývoje, dostal nový letoun také prepracovaný ocas, podle kterého jde tento pozdejší model Meteoru poznat na první pohled.
Po pet let od zavedení Meteoru F.8 do ostré služby u britských perutí tvoril tento letoun páter stíhacích obranných sil RAF – jednalo se v podstate o proudový ekvivalent Spitfiru, které brázdily britské nebe behem bitvy o Británii o pouhých deset let dríve.
Doporucené barvy (Humbrol):
-
Detaily modelu:
Merítko: 1:72
Pocet dílu: 111
Délka: 188 mm
Šírka: 158 mm
Výška: 55 mm
Obtížnost: 2
Body Flying Hours: 2
Doporuceno pro deti od 8 let.
Upozornení: Nebezpecí udušení! Výrobek obsahuje malé cásti. NEVHODNÉ PRO DETI DO 3 LET!