Classic Kit letadlo A02108 - Supermarine Spitfire Mk.Vc (1:72)
 

-10%

Classic Kit letadlo A02108 - Supermarine Spitfire Mk.Vc (1:72)

Model letadla ke slepení. Merítko: 1:72; velikost: 131 mm; pocet dílu: 73; obtížnost: 1. Informace o originálu a modelu: Mnozí považují Supermarine Spitfire za nejslavnejší bojové letadlo, které kdy vzlétlo do oblak, i když nekterí mohou namítat, ž...Více info

Kód
PM001595
Part No.
30-A02108
Výrobce
Airfix
Dostupnost
Koncová cena bez DPH + RP
320 Kč
Vaše cena bez DPH a poplatků
320 Kč
DPH
21%
Vaše cena s DPH (21%)
387 Kč

    Základní informace

    Model letadla ke slepení. Merítko: 1:72; velikost: 131 mm; pocet dílu: 73; obtížnost: 1.

    Informace o originálu a modelu:
    Mnozí považují Supermarine Spitfire za nejslavnejší bojové letadlo, které kdy vzlétlo do oblak, i když nekterí mohou namítat, že o necem tak krásném nelze vubec premýšlet jako o válecné zbrani. Jednalo se o mnohem komplikovanejší letoun než Hawker Hurricane, který byl u RAF jeho predchudcem, a v dobe, kdy se v léte roku 1938 dostaly první kusy do rukou peruti c. 19 v Duxfordu, predstavoval Spitfire vrchol leteckého inženýrství. Tehdy už se také pomalu na obloze sbíhaly mraky predznamenávající príchod války a bylo jasné, že RAF bude potrebovat tolik techto nádherných letadel, kolik jen bude možné.

    „Zárné chvíle“ Spitfiru prišly pri neúprosných leteckých soubojích behem bitvy o Británii, kde si za ctyri mesíce boju o vzdušnou nadvládu nad jižní Anglií navždy zajistil povest ikonického stroje. Stíhací velitelství dokonale využilo Spitfiry po boku pocetnejších Hawker Hurricanu a úspešne prekazilo Luftwaffe její pokus o vycištení britských letadel z nebe. Predevším tak ale odvrátilo bezprostrední hrozbu nemecké invaze. Poté, co bitva o Británii skoncila a clenové RAF si stihli trochu odpocinout a doplnit zásoby, byli pripraveni pustit se do ofenzivy, porádat výpady za lamanšský pruliv mírené na náhodné cíle a zkoušet Luftwaffe vylákat znovu do boje.

    Spitfire se muže pochlubit i tím, že se jedná o jediné spojenecké letadlo, které bylo bez prerušení vyrábeno po celou druhou svetovou válku a také neustále vylepšováno, aby zustávalo na špici válecné letecké technologie. Naneštestí pro RAF, hlavní protivník jeho vlajkové lode, Messerschmitt Bf109, byl také neustále upravován a zdokonalován. Netrvalo proto dlouho, než se Spitfiry pri svých výpadech do severní Francie stretly s nejnovejší variantou tohoto schopného letounu, Bf 109F. Elegantní a velmi výkonný Bf 109 ‘Friedrich’ se tehdejším Spitfirum více než vyrovnal, a proto i když melo RAF duležitý vývojový program už naplánován, situace volala po okamžitém rešení.

    Výsledný Spitfire Mk.V se stal snad nejúcinnejším „nouzovým“ letadlem, jaké kdy RAF nasadilo do služby. Dokázal spojit vyšší výkon motoru Rolls Royce Merlin 45 s puvodním drakem Mk.I/II a radou vylepšení, která už byla pripravena pro chystanou budoucí verzi Mk.III, a nejnovejší stroj Luftwaffe rázem prestal ve vzájemných soubojích stacit. Díky vyšší výrobní kapacite podporené novou továrnou v Castle Bromwich se tyto letouny vyrábely v neskutecném tempu, až se z této provizorní varianty Spitfiru stala nejvíce vyrábená verze s témer 6500 kusy. Nakonec pronikla na všechny válecné fronty a bojovala nejen na domácím území pri obrane vlasti, ale i nad severoafrickými pouštemi nebo džunglemi dálného východu.

    Vytvorení „univerzálního krídla“ typu C znamenalo svým zpusobem další konstruktérský triumf, nebot nejenže umožnilo osadit letoun nekolika ruznými konfiguracemi zbraní, ale snížilo také nárocnost a cas potrebný na výrobu. Navíc posílilo podvozek, jehož hlavní cást byla vyklonena trochu více dopredu a pilotum tak zase malinko usnadnila nechvalne proslulé obtížné ovládání Spitfiru na zemi.

    Aby se zachovala životnost motoru Spitfiru i v prostredí horkých a prašných leteckých základen, byly nekteré z nich osazeny vzduchovým filtrem Vokes. Takový prívesek v prední cásti pod vrtulí možná dvakrát neprospel estetickým kvalitám letounu, a dokonce navíc zvýšil aerodynamický odpor, který ubral z maximální rychlosti okolo 30 km/h, zato je však jasným dukazem, že z celkových více než 20 000 vyrobených Spitfiru byly mnohé nasazeny do prostredí, s nimiž se puvodne nikdy nepocítalo, a dále tím prispely k trvalému odkazu tohoto velkolepého letadla.

    Doporucené barvy (Humbrol):


    Detaily modelu:
    Merítko: 1:72
    Pocet dílu: 73
    Obtížnost: 1
    Body Flying Hours: 1

    Doporuceno pro deti od 8 let.

    Upozornení: Nebezpecí udušení! Výrobek obsahuje malé cásti. NEVHODNÉ PRO DETI DO 3 LET!


    Technické parametry

    Měřítko 1/72

    Zařazení produktu

    Zaslat informaci o produktu známému

    Váš e-mail
    Zaslat na e-mail
    Komentář